Pages

Monday, April 25, 2011

õppematerjalid ja autoriõigus

Praktiline osa
  • Analüüsida ühte enda tehtud õppematerjal autoriõiguste järgimise seisukohast.
Iseseisvalt olen õppematerjale valmistanud suhteliselt vähe. Peamiselt olen koostanud erinevaid juhendmaterjale keskkondade kasutamseks. Juhendmaterjalide koostamisel olen üldjuhul lähtunud väga täpselt autoriõiguste järgimisest, sest alati, kui vähegi võimalik on püüan kõik kasutatavad materjalide ise luua. Selleks olen kasutanud fototehnikat, videotehnikat ning ekraaniviisoreid. Lisaks on originaalne juhendmaterjali tekstiline materjal.
Õppematerjalidest selgus, et tõlketöö ei ole lubatud, siis selle reegli vastu olen ma küll eksinud. Tuleb meelde ettkanne, milles kasutasin Maslow hierarhia mudelit, mille tõlkisin iseseisvalt eesti keelde. Toon siinkohal mõned juhendmaterjalid, mille koostanud olen. Seekord viitan juhendmaterjaldele pdf formaadis: http://www.sisekaitse.ee/index.php?id=17483

Teoreetilise osa
  • Kuidas saan oma õpetamist avatumaks muuta?
Avatuse seisukohalt, olen veendunud, et valdkondi, mis teemal puuduvad õppematerjalid interneti avarustes on vähe. Kui kellegil on teema vastu huvi, siis otsingumootorid annavad küllaltki relevantsed tulemused otsisõnadele. Oma üllatuseks leian erinevate otsisõnade alusel pidevalt enda koostatud juhendmaterjale. Selleks, et suurendada avatust, tuleks antud valdkonna keskkondades aktiivsemalt kaasa rääkida. Tutvustada teemat ernevatel võrgustike üritustel. Osaleda foorumites. Kes otsib see leiab, kuid kes ei tea, see ei otsi.
  • Kuidas Tallinna Ülikool saaks õppetööd avatumaks muuta.
Endiselt on suur osa kursustest üles ehitatud kinnistesse keskkondadesse nagu IVA. Kindlasti suunata e-õppe pilk avatud keskkondade suunas. Siinkohal on oluline tähelepanu juhtida kasutatavate keskkkondade lihtsusele ja töökindlusele. Hetkel välja arendatud avatud keskkonnad ei ole veel piisavalt töökindlad ja usaldusväärsed.

No comments:

Post a Comment